Ačkoliv vozidlo bylo plně akceschopné, přeci jen k roku výroby (1987) bylo trošku morálně zastaralé, kdy došlo k poškození plastových nádrží s pěnidlem, které způsobilo agresivní reakci v prostorách nástavby. Tím došlo k poškození pláště nádrže na hasební látku (vodu) a ke korozi oplechování nástavby a vnitřních plechových částí úložných prostor na hasičský materiál. A tak jsme usoudili, že by bylo dobré provést generální opravu.
Na základě žádosti velitele jednotky na obecním úřadě bylo dne 26. ledna 2016 schváleno podání žádosti o dotaci Středočeského kraje z Fondu podpory dobrovolných hasičů a složek IZS na opravu nástavby a nádrže u vozidla.
Dne 6. května 2016 byla dotace schválena a rozeběhlo se kolečko s vypsáním výběrového řízení na repasi vozidla. To bylo vyhodnoceno 22. srpna 2016 a ze dvou zaslaných cenových nabídek byla vybrána firma ANZA s.r.o. z Chlumce nad Cidlinou.
Oprava byla tedy financována částečně z dotace Středočeského kraje a zčásti ze zdrojů obce. Zakázka byla do opravy převzata 3. října 2016, předána zpět byla dne 22. prosince 2016 jako předčasný dárek pod stromeček.
Podvozek prošel důkladnou kontrolou a výměnou vadných dílů, na rámu vozidla byla plošně aplikována antikorozní úprava. Byla provedena výměna všech měchů a oprava nosných příček.
V kabině bylo provedeno nové čalounění stropu a zabudována stropní police, ve které je umístěno rádio, vysílačka a ovládání světelné rampy, vzduchových trumpet, osvětlení okolí LED reflektorem, osvětlení beden a předních Predátorů. Nově bylo také zabudováno výstražné zařízení a záblesková světla.
Nádrže na pěnidlo byly zrušeny. A tak nová nádrž na vodu má kapacitu 9 000 litrů. Při opravě přední schrány byl zrušen držák rezervy a bočního žebříku na horní část nástavby. Následně byla provedena výměna dveří za hliníkové rolety a byl vytvořen nový úložný prostor na levé straně za kabinou. Na pravé straně byl namontován výklopný držák dýchací techniky.
Na zadní skříni byly také vyměněny dveře za hliníkové rolety. Zadní dveře byly také vyměněny za výklopné.
Proběhla také úprava výtlakového potrubí pod rolety. Do pravé zadní skříně byl namontován nový vysokotlaký navíjecí buben s hadicí. Dále byla zapojena kropící lišta s tryskami, která je nyní ovládána kompletně z místa řidiče. V zadní části byl namontován nový výklopný žebřík na horní plošinu. Při návozu vozidla do opravy došlo k poškození oběžného kola požárního čerpadla a tak došlo na generální opravu čerpadla a zároveň se provedla kompletní oprava lafetové proudnice.
Rovněž byla kompletně vyměněna elektroinstalace a osvětlení, od pozičních světel, přes boční a zadní osvětlení a osvětlení okolí vozidla, sváděcí alej, osvětlovací stožár, osvětlení vnitřku kabiny a vnitřku skříní lištami. Vše v LED technologii.
Vozidlo bylo vybaveno novým povrchem pochozí nástavby z hliníkového slzičkového plechu a na střechu byly rovněž namontovány 2 nové hliníkové bedny včetně osvětlení.
Celá Tatra byla nově nalakována a polepena bezpečnostními prvky.
Tímto bychom velice poděkovali Obci Sloveč a Středočeskému kraji za financování tohoto projektu. A firmě ANZA s.r.o. za odvedenou práci a jejich přístup během realizace.